Forum Benzer Aston zapraszamy do rejestracji

Forum Benzer Aston

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2014-04-04 23:48:46

nitros5

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2014-04-04
Posty: 4
Punktów :   

Problem z 110cm3

Mam pewien problem. Kiedyś zepsuł mi się wałek rozrządu w głowicy i wymieniłem na nowy. Przy okazji zamówiłem nowe zębatki i łańcuch napędowy (15z przód i 42z tył). Nie jeździłem nim więcej niż 40km-50km/h oraz nie kręciłem więcej niż 6tys obrotów na nim (aktualnie ma niecałe 500km zrobione, lecz tak do 100km jeździłem jakieś 30km/h później do 400 jakieś 40km/h od 400 do teraz jakieś 50km/h). Dzisiaj chciałem zobaczyć ile wycisne z niego. I ku mojemu zdziwieniu więcej niż jakieś 70km/h nie chce jechać. Po prostu tak jakby na 6tys na 4 biegu dalej się nie wkręca. Na postoju do 10.5tys obrotów max też mogę wkręcić, ale od 9tys na postoju ma także problemy. Nie wymieniałem wału na 110cm3. Siedzi tam nadal od 49cm3. Czy to może być od tego? Bo przerabiałem ten moto żeby chociaż 100km/h na nim osiągnąć, a tutaj jest 5km/h więcej niż było oryginalnie. Części które do tej pory do niego włożyłem to tak: cylinder 110 (wraz z tłokiem itp.), głowica 110, dłuższy łańcuszek rozrządu, gaźnik 110cm3 z dyszą 18, filtr gąbkowy, moduł odblokowany (przynajmniej tak na aukcji pisało), dłuższe szpilki cylindra, przednia zębatka 15z, tylna 42z, nowy łańcuch napędowy, przerobiony wydech metodą przelotką. To co może być przyczyną? Zaznaczam od razu że świeca też jest oryginalna (NGK). Z góry wam dziękuję za odpowiedz

Offline

 

#2 2014-04-05 09:28:43

 Randall_

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-03-24
Posty: 90
Punktów :   

Re: Problem z 110cm3

Czy ja dobrze zrozumiałem, Wsadziłeś cylinder 110cm mając w silniku wał przystosowany do cylindra 50cm ? jeśli tak to chyba oszalałeś !! bo jak jeśli wsadziłeś cylinder 110cm to przygotuj się na wymianę wału, bo długo ci nie pociągnie, a poza tym co do prędkości, to zmiana cylindra wiele nie da, na siłę i przyspieszenie owszem, ale na prędkość nie wiele, takie jest przełożenie w skrzyni biegów i już, chcąc mu zwiększyć prędkość, musisz dostosować odpowiednią wielkość zębatek, wiem że zmieniałeś zębatki, ale czy one na pewno ci zwiększą znacznie prędkość to bym nie powiedział, zależy od średnicy tych zębatek jaka siedzi z tyłu a jaka z przodu. I jeszcze jedna rzecz, jak siedzi u ciebie cylinder 110 cm i gaźnik przystosowany pod taki cylinder, to spróbuj wyregulować gaźnik bo może być nie ustawiony jak powinien, do tego jeszcze dochodzą zawory czy na pewno są dobrze ustawione, bo jeśli nie, to będziesz miał takie ubytki na wysokich obrotach i spadki mocy po mimo cylindra 110cm. A tak poza tym silniki mające oryginalnie zamontowane cylindry 110 cm mają większe kanały w karterach silnika doprowadzające benzynę na tłok, ja osobiście wolałbym zamontować cylinder 80cm a nie 110. Pozdrawiam.


Inżynier w Dziale Elektromechaniki.

Offline

 

#3 2014-04-05 10:20:46

nitros5

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2014-04-04
Posty: 4
Punktów :   

Re: Problem z 110cm3

Randall_ napisał:

Czy ja dobrze zrozumiałem, Wsadziłeś cylinder 110cm mając w silniku wał przystosowany do cylindra 50cm ? jeśli tak to chyba oszalałeś !! bo jak jeśli wsadziłeś cylinder 110cm to przygotuj się na wymianę wału, bo długo ci nie pociągnie, a poza tym co do prędkości, to zmiana cylindra wiele nie da, na siłę i przyspieszenie owszem, ale na prędkość nie wiele, takie jest przełożenie w skrzyni biegów i już, chcąc mu zwiększyć prędkość, musisz dostosować odpowiednią wielkość zębatek, wiem że zmieniałeś zębatki, ale czy one na pewno ci zwiększą znacznie prędkość to bym nie powiedział, zależy od średnicy tych zębatek jaka siedzi z tyłu a jaka z przodu. I jeszcze jedna rzecz, jak siedzi u ciebie cylinder 110 cm i gaźnik przystosowany pod taki cylinder, to spróbuj wyregulować gaźnik bo może być nie ustawiony jak powinien, do tego jeszcze dochodzą zawory czy na pewno są dobrze ustawione, bo jeśli nie, to będziesz miał takie ubytki na wysokich obrotach i spadki mocy po mimo cylindra 110cm. A tak poza tym silniki mające oryginalnie zamontowane cylindry 110 cm mają większe kanały w karterach silnika doprowadzające benzynę na tłok, ja osobiście wolałbym zamontować cylinder 80cm a nie 110. Pozdrawiam.

Czyli co musiałbym zrobić żeby osiągnąć chociaż te 100km/h? Znajomy ma przerobiony ten silnik na 72cm3 i setkę mu bez problemu osiąga.

Offline

 

#4 2014-04-05 12:00:07

 Syrek

Użytkownik

Skąd: Dąbrowa Białostocka
Zarejestrowany: 2012-02-14
Posty: 49
Punktów :   

Re: Problem z 110cm3

Chwila, do Astona wpakowałeś cylinder 110ccm? Gdzie takowy dostałeś do tych pionowych silniczków?

Offline

 

#5 2014-04-05 12:12:53

nitros5

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2014-04-04
Posty: 4
Punktów :   

Re: Problem z 110cm3

Syrek napisał:

Chwila, do Astona wpakowałeś cylinder 110ccm? Gdzie takowy dostałeś do tych pionowych silniczków?

Nie do astona, ale do Shafta ;P

Offline

 

#6 2014-04-05 13:44:07

 Randall_

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-03-24
Posty: 90
Punktów :   

Re: Problem z 110cm3

Moment ale to jest forum dotyczące Astona a nie Shafta, było trzeba napisać odraz w pierwszym poście że problem dotyczy nie Astona tylko Shafta. Ale ok pomijając to, powiem ci tyle, zanim to chciałeś zrobić trzeba było najpierw się poradzić, chcesz żeby ci wyciągał tą setkę, to w pierwszej kolejności, jeśli nie chcesz wywalić kupę pieniędzy na drugi silnik, załóż mniejszy cylinder 80cm styka, i wtedy silnik będzie miał pożądaną przez ciebie wydajność bo taki cylinder jest z byt duży jak na taki silnik. A i niech zgadnę tuleja tego cylindra 110cm w której chodzi tłok pewnie jest nie grubsza niż 2 3 mm ? a powiedz mi ty cylinder w nim masz poziomo ? A bym zapomniał ściągnij głowicę i sprawdź jak wysoko ci się tłok wysuwa, on ma być mniej więcej na równo z krawędzią cylindra, lub trochę poniżej, ale nie więc niż 1 2 mm.
I żeby nie było, tu podaję ci przyczyny, od prawdziwego fachowca w tej dziedzinie
1 źle wyregulowane zawory
2 Mały skok tłoka w stosunku do cylindra - niedostosowany wał
3 niedostosowany gaźnik - średnice gardzieli dolotowych i dyszy paliwowej
4 na rozgrzanym silniku traci kompresję bo jest zbyt cienka ścianka i zbytnio się rozszerza
5 źle dobrane zębatki na silniku i kole.
Do tego dodam że takie sprzęty mogą mieć też inne blokady, jak dławienie na tłumiku, elektroniczną, i w gaźniku i często zdjęcie jednej nie przesądza o sukcesie.
Ale najważniejsze jeśli się okaże że tłok jest więc niż te 1 2mm poniżej krawędzi cylindra, to myślę że wymiana wału powinna załatwić sprawę, i wtedy bez konieczności zakładania cylindra 80 cm
tylko dokładnie obejrzyj cylinder czy niema progu po niżej krawędzi cylindra, tak jak wspomniałem po niżej 1 2mm jak ci się zrobił próg to dajmy na to jak założysz wał przystosowany pod 110cm to wtedy w cylindrze ten próg koniecznie musisz wygładzić delikatnie cienkim papierem ściernym i to koniecznie, bo nie robiąc tego rozwali ci pierścienie na tłoku, to co ci tu napisałem na sam koniec tyczy się drugiego podpunktu, Mały skok tłoka w stosunku do cylindra.   A najlepiej ci dam taki wykres
http://images61.fotosik.pl/842/b3f5f2fdbadbaa31m.jpghttp://images65.fotosik.pl/845/0a8c7edf5b9cdce2m.jpg

Ostatnio edytowany przez Randall_ (2014-04-05 15:38:56)


Inżynier w Dziale Elektromechaniki.

Offline

 

#7 2014-04-06 12:01:25

nitros5

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2014-04-04
Posty: 4
Punktów :   

Re: Problem z 110cm3

Randall_ napisał:

Moment ale to jest forum dotyczące Astona a nie Shafta, było trzeba napisać odraz w pierwszym poście że problem dotyczy nie Astona tylko Shafta. Ale ok pomijając to, powiem ci tyle, zanim to chciałeś zrobić trzeba było najpierw się poradzić, chcesz żeby ci wyciągał tą setkę, to w pierwszej kolejności, jeśli nie chcesz wywalić kupę pieniędzy na drugi silnik, załóż mniejszy cylinder 80cm styka, i wtedy silnik będzie miał pożądaną przez ciebie wydajność bo taki cylinder jest z byt duży jak na taki silnik. A i niech zgadnę tuleja tego cylindra 110cm w której chodzi tłok pewnie jest nie grubsza niż 2 3 mm ? a powiedz mi ty cylinder w nim masz poziomo ? A bym zapomniał ściągnij głowicę i sprawdź jak wysoko ci się tłok wysuwa, on ma być mniej więcej na równo z krawędzią cylindra, lub trochę poniżej, ale nie więc niż 1 2 mm.
I żeby nie było, tu podaję ci przyczyny, od prawdziwego fachowca w tej dziedzinie
1 źle wyregulowane zawory
2 Mały skok tłoka w stosunku do cylindra - niedostosowany wał
3 niedostosowany gaźnik - średnice gardzieli dolotowych i dyszy paliwowej
4 na rozgrzanym silniku traci kompresję bo jest zbyt cienka ścianka i zbytnio się rozszerza
5 źle dobrane zębatki na silniku i kole.
Do tego dodam że takie sprzęty mogą mieć też inne blokady, jak dławienie na tłumiku, elektroniczną, i w gaźniku i często zdjęcie jednej nie przesądza o sukcesie.
Ale najważniejsze jeśli się okaże że tłok jest więc niż te 1 2mm poniżej krawędzi cylindra, to myślę że wymiana wału powinna załatwić sprawę, i wtedy bez konieczności zakładania cylindra 80 cm
tylko dokładnie obejrzyj cylinder czy niema progu po niżej krawędzi cylindra, tak jak wspomniałem po niżej 1 2mm jak ci się zrobił próg to dajmy na to jak założysz wał przystosowany pod 110cm to wtedy w cylindrze ten próg koniecznie musisz wygładzić delikatnie cienkim papierem ściernym i to koniecznie, bo nie robiąc tego rozwali ci pierścienie na tłoku, to co ci tu napisałem na sam koniec tyczy się drugiego podpunktu, Mały skok tłoka w stosunku do cylindra.   A najlepiej ci dam taki wykres
http://images61.fotosik.pl/842/b3f5f2fdbadbaa31m.jpghttp://images65.fotosik.pl/845/0a8c7edf5b9cdce2m.jpg

Okej, sprawdzę to co piszesz. Można wyeliminować źle wyregulowane zawory bo są ustawione prawidłowo, wał dzisiaj zamówię więc zobaczymy, co do podpunktu 3 to chyba jest okej, ponieważ gaźnik jest przystosowany pod 110 i powinien spokojnie wystarczyć, jak ustawię mu większą dawkę paliwa to zaczyna nawet przez filtr pluć więc paliwa i powietrza ma pod dostatkiem. Zębatki mam 15z i 42z to chyba powinny być okej. Przynajmniej mi tak doradzali. Ale zębatek nie będę już zmieniał bo mieszkam na wsi i też czasem przez jakiś las się jedzie czy coś to chce mieć też trochę mocy. Sprawdzę ten skok cylindra i dam znać. Cylinder mam poziomo. Tłumik mam przerobiony bo był dławiony, lecz teraz jest na przelotkę więc nie ma już dławienia, elektroniczną masz na myśli moduł? Bo jeśli tak to mam założony odblokowany (mam 2 moduły odblokowane i na każdym jest to samo). Dzięki za wykres, przyda się na 100%. Dzięki za wyczerpującą odpowiedź

Offline

 

#8 2014-04-08 21:53:10

 Randall_

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-03-24
Posty: 90
Punktów :   

Re: Problem z 110cm3

Odpowiedź nie była wyczerpująca pisanie tego robiło mi przyjemność, a za razem się cieszyłem że pisząc to mogę komuś pomóc a mówiąc o elektronicznej, tak miałem na myśli moduł, a co do zębatek, to żebyś się nie poczuł wyróżniony, to ci powiem że ja też mieszkam na wsi i wiem jak to jest wiem że czasem potrzeba trochę mocy Więc ok czekam na odpowiedź


Inżynier w Dziale Elektromechaniki.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przegrywanie kaset vhs.