Forum Benzer Aston
Ja u siebie mam problem z dzwignia zmiany biegow. W trakcie jazdy jest wszystko ok, tylko na postoju (np. jak stoje na swiatlach, czy podjezdzam pod garaz) nie moge wrzucic luzu. Dopiero mocnieszcze szarpniecie reka pomaga. Drugi problem jest taki, ze jak juz wkoncu wejdzie ten luz to nie zawsze swieci sie kontrolka. A jak silnik jest zgaszony, chce go odpalic ale kontrolka sie nie pali to go nie odpale z rozrusznika bez wcisnietego sprzegla bo ma jakas blokade zeby na biegu nie odpalic. Z moim to chyba tyle:)
Offline
nie chodzi mi o to ze przeskakuje po biegach i nie moge wrzucic. w ogole dzwignia nie chce drgnac, tak jakby byla luzna i sie klinowala, a dokrecone jest wszystko co mozliwe:)
Offline
Sprawdź jeszcze czy nie masz luźnego łańcucha i sprawdź stan zębatek ja mam tak nie raz że nie mogę 2 wbić albo 1 się blokuje byłem już z tym problemem w serwisie powiedzieli mi ze oni sprawdzili wszystko i jest ok a sprawdź jeszcze stan oleju jak olej będzie w porządku to po prostu padła ci skrzynia.
Offline
sytuacja juz opanowana, bylem na gwarancji z tym czujnikiem od luzu co mi sie nie wlaczal i przy okazji zrobili mi tez ta dzwignie:) teraz chodzi jak ta lala
Offline
Użytkownik
Tak apropo, motorek powinno odpalać się na sprzęgle
EDIT:
Dla potwierdzenia, zacytuję:
"Użyj lewej ręki do podtrzymania dźwigni sprzęgła i ustaw dźwignię zmiany biegów w pozycji neutralnej, następnie naciśnij przycisk rozrusznika, jednocześnie obróć nieznacznie manetką gazu aby zapewnić dopływ paliwa do silnika"
Ostatnio edytowany przez Kartofelek (2011-04-28 14:56:20)
Offline
Oczywiscie, ze nie jest to konieczne. Kartofelek, z tego co sie orietuje to jezdzisz rometem a nie benzerem. W naszych ksiazkach, w dziale "uruchamianie silnika", w zadnym z siedmiu podpunktow nic nie napisali o wciskaniu sprzegla:) a poza tym jak sie jezdzi juz kilka lat, nietylko motorowerami ale roznymi motocyklami to nie patrzy sie juz na instrukcje obslugi tylko na swoje przyzwyczajenia i jakies tam doswiadczenia:)
Offline
ej, a wy też musicie dodać troche gazu żeby wam odpalił na zimnym. Bo mi inaczej po 10 sekundach zgaśnie. a jak przekręcę manetkę trochę, utrzymam go na 2 tys. obrotach przez 2-3 minuty, to już później mogę puścić manetkę.
Offline
Użytkownik
Ja też o paru lat tam jeżdżę motorkami, ale nigdy z rozrusznikiem. Dlatego coś o tym musiałem poczytać.
Offline
Wykopek napisał:
Ja u siebie mam problem z dzwignia zmiany biegow. W trakcie jazdy jest wszystko ok, tylko na postoju (np. jak stoje na swiatlach, czy podjezdzam pod garaz) nie moge wrzucic luzu. Dopiero mocnieszcze szarpniecie reka pomaga. Drugi problem jest taki, ze jak juz wkoncu wejdzie ten luz to nie zawsze swieci sie kontrolka. A jak silnik jest zgaszony, chce go odpalic ale kontrolka sie nie pali to go nie odpale z rozrusznika bez wcisnietego sprzegla bo ma jakas blokade zeby na biegu nie odpalic. Z moim to chyba tyle:)
co do odpalania to da radę odpalić na biegu, tylko trzeba zrobić jedną malutką rzecz
jak masz lewą manetkę ( tam gdzie sprzęgło ) to w mocowanie wchodzi taki tajemniczy czarny kabelek, który można wyjąć... to on odpowiada za palenie ze sprzegłem /bez
teraz Ci nie powiem czy trzeba było go wcisnąć głębiej czy wyciągnąć lekko by można było odpalić na 1 ce
( przydatne kiedy urwie Ci się linka od sprzęgła a musisz dojechać do domu to można nawet z 2 i 3 ruszyć pomagając mu nogami )
Offline