Hunt - 2011-04-12 23:25:33

Może na początek zadam pytanie: na jakim oleju pracuje Wasz Aston?
A teraz opowiem o swoim doświadczeniu w docieraniu i stosowanym oleju oraz częstotliwości wymian.
Jeszcze zanim kupiłem Astona, zaopatrzyłem się w bańkę 5l. oleju silnikowego.
Wybrałem olej marki Repsol (10W-40) bo:
-Honda rekomenduje go do swoich cbr w wyścigach motoGP
http://foto.scigacz.pl/cache/imgs/_w750 … ington.jpg
-poczytałem wiele pozytywnych opinii o tym oleju
-...i żadnych negatywnych
- bo do Castrola nie mam zaufania.
Wcześniej poczytałem też trochę o docieraniu, bo chyba wszyscy się zgodzimy, że to jedna z najistotniejszych spraw przy użytkowaniu każdego motoru.
Spotkałem się z dwiema szkołami, pierwsza, która preferowała łagodną jazdę ze stopniowym zwiększaniem prędkości podróżowania i druga szkoła prezentująca tzw. ostre docieranie przy częstej zmianie oleju. Nie wchodząc w szczegóły, na czym dokładnie polega każda ze szkół, ja robiłem w sposób następujący:
-dostałem Astona z serwisu zalanego Castrolem Power 1 GPS;
-po przejechaniu 22km wymieniłem olej na "swój"(Castrol już był czarny);
-gdy przejechałem 100km znowu wymeiniłem olej...(tym razem Repsol był już czarny);
- gdy stuknęło 300km pojechałem na przegląd, na którym oczywiście wymienili olej (oczywiście na Castrola)
- przy pebiegu 500km wymieniłem olej
- przy 1000km - przegląd i znowu wymienili olej na Castrola...
- przy przebiegu 1221km wymiana oleju!
Co do samego stylu jazdy, do przebiegu 600km starałem się nie jeździć ze stałą prędkością i dużo hamowałem silnikiem, a tak poza tym to pełny hardcore :) z jednym ale...
zawsze, ale to zawsze zanim przejadę pierwsze 100 metrów od uruchomienia, czekam, aż się przynajmniej trochę nagrzeje. Czyli zanim wyruszę w drogę czekam, aż obudowa bloku silnika od strony skrzyni biegów będzie miała około 30-40 stopni.
W ten sposób póki co nie narzekam na stan techniczny mojego astona :)

A Wy, jak prowadzicie wasze Astonki?

Gizmi7 - 2011-04-15 12:49:07

na początku docierałem przez kilkaset kilometrów co do oleju leje mobila (nie jezdze do serwisu, bo mi gwarancja nie potrzebna), a olej wlales motocyklowy? bo to jest wazne zeby był moptocyklowy- paimietaj ze u nas w motorkach sprzeglo jest smarowane olejem

Kartofelek - 2011-04-28 14:53:04

Co do koloru oleju, pozwól że się wypowiem, mianowicie może być czarny, niczemu nie przeszkadza jego kolor, ale może być problem, gdy tego oleju szybko ubywa.
Zacytuje pewien ważny element, z książeczki serwisowej:
"Przy wymianie oleju na inny, dopuszczony do stosowania należy opróżnić skrzynkę korbową. Z oryginalnego oleju i wyczyścić przed zalaniem nowego oleju"

Gizmi7 - 2011-04-28 16:13:56

tak sie powinno robic, ale czy ty bys rozpalawial silnik zeby go wyczyscic co zmiane oleju ?

Kartofelek - 2011-04-28 20:00:39

Nie trzeba koniecznie cały silnik rozkładać. Parę śrubek tylko :)

Gizmi7 - 2011-04-28 20:35:50

musisz rozpolowic, to nie jest blok silnikowy tak jak w aicie tu masz 2 kartery inaczej sie nie da

Hunt - 2011-04-29 12:11:16

@ Kartofelek, tak wiem, że kolorem oleju nie ma się co sugerować, ale z drugiej strony, ten olej po przejechaniu 22km był czarny jak smoła, a obecnie (po przebiegu 1500km) zrobił się czarny po niecałych 200km - także ten czas, coś chyba znaczy.

Gizmi7 - 2011-04-29 13:13:21

to nie ma zadnego znaczenie i nie ma na to reguly, olej zmienia barwe tylko przez spaliny ,moze jest to kwestia tego jak wyregulowaby jest gaznik albo jak ostro jezdzisz

GumiŚ - 2011-08-26 22:56:40

Macie jakieś gówniane oleje, albo astony bo ja przejechałem 69km i mam nadal seryjny olej i jest ciągle żółty.

Hunt - 2011-08-29 21:33:07

To ty chyba jeździsz jak niedzielny kierowca...czyli max obroty to 5 tys rpm
albo zalali ci jakiegoś na maksa gęstego minerała, który się z niczym nie miesza.
U mnie po 22km olej był prawie srebrny i to jest normalne.

GumiŚ - 2011-08-29 22:25:05

Jeżdżę na 5-6,5k max. dopiero 191km ;p.
Od razu, żeby nie zakładać nowego tematu to czy wam też wskaźnik od paliwa oszukuje :D? U mnie tak skacze czsami pół czasami pełny, a jest prawie pod korkiem paliwo wiem, że czujnik jest bardziej po prawej i może to być przyczyną, ale myślałem też o tym, że to wibracje, albo zwalony wskaźnik.

Hunt - 2011-08-29 23:22:52

mi skacze..ale przy hamowaniu, gdy paliwo leci do przodu z racji działania siły odśrodkowej ;]

Juhrand - 2012-02-07 21:51:02

ja docierałem jeżdżąc bardzo spokojnie jakieś 40km/h i nigdy nie przekroczyłem 45

co do oleju to leję Elfa Competition 10W40 pół-syntetyk i porównywałem go z tym specjalnym " do motorów z mokrym sprzęgłem " i nie ma najmniejszej różnicy
oczywiście olej zmieniany jak kazali w książce serwisowej, kilka razy wymieniany bowiem zrobiłem 4000km od kwietnia do listopada 2011 roku

Szamba Dzierżoniów budowa zbiorników Podczas Hoteller Grand Junction