Paradise - 2011-07-02 11:40:16

Witam.Nazywam sie Paradise i jestem uzytkownikiem Benzera Yankee (soryy ze tu pisze nie wiem gdzie indziej mam napisac) wiec do rzeczy:
Dostalem ten motor 29.06.2011 i do 02.07.2011 przejechalem 100km.Jezdziłem z predkoscia ok 40-50km/h i mam pytanie jak mam jezdzic aby mial dobre osiagi (predkosc) i co musze zrobic zeby go nie zepsuc?
Pozdrawiam i czekam na szczere odpowiedzi

Hunt - 2011-07-02 13:48:59

Wymień czym prędzej olej, rozpędzaj się spokojnie i dużo hamuj silnikiem.
Poza tym unikaj jazdy z jednostajną prędkością.
Więcej info masz w temacie poniżej

Paradise - 2011-07-02 15:18:42

Sorry ze pytam ale jak chamowac silnikiem (nowy ; ) ) A olej to jaki bys polecił?

Hunt - 2011-07-02 21:44:21

Olej: Repsol, Motul, Shell, Mobil... byle by był 10W-40
hamowanie silnikiem, czyli rozpędzasz się powiedzmy do 60km/h na 4. biegu, puszczasz manetkę i redukujesz biegi, aż do 2.

Paradise - 2011-07-03 09:20:35

a jak bede jezdził tak w granicach 25-35km/h jak to starszy kaze bo ,,trzeba silnik dotrzec" nie popsuje nic w osiagach ?

Hunt - 2011-07-03 10:20:43

No niby nie...ale ja jestem zwolennikiem ostrego docierania..

Paradise - 2011-07-04 11:05:05

Hehe ja tez ale tata jest innego zdania ; /

kurupatwa - 2011-07-08 22:25:42

gdzieś słyszałem że jak się dociera na niskich obrotach to później silnik jest mułowaty. dobre dla silnika są przebieżki czyli rozpedzasz sie do 60-65 i chamujesz silnikiem i tak kilka razy w ciągu np. 5 km 10 razy (jeśli coś się niezgadza to proszę o poprawkę)

benzer1234 - 2012-04-18 20:21:34

Witam wszystkich . Zamierzam kupić benzer aston 50 . i tutaj chciałbym się was spytać
1. czy jest mało awaryjny ?
2. jaką osiąga V-max po dobrym dotarciu ?
3. czy motorek będzie dobry dla mojego brata który ma 164-170 cm wzrostu.
4. czy jest drogi w utrzymaniu ? (tzn. oleje , paliwo)
Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam ! Ps. Jeżeli zamieściłem posta w niewłaściwym temacie to przepraszam lecz jestem tutaj nowy.

Gizmi7 - 2012-04-18 20:36:23

1 zrobilem narazie 5000km i nic sie mi nie zepsuło :)4
2 ja zamknalem licznik
3tak
4bardzo tani w utrzymaniu olej wedlug ksiazki serwisowej,  malo palio okolo 2-3 litry na 100km

Paradise - 2012-06-28 19:30:16

Witam ponownie. Od ostatniego napisanego przeze mnie posta na tym forum minęło troszkę czasu. Chciałbym się znów Was doradzić jezeli byście mogli. A więc tak. W moim Benzerze Yankee licznik km nabił juz 4250km. Jednak jego prędkość maksymalna (V-Max) w jedną osobę wynosi ok 60-65km/h (licznikowe) z górki 70 lecz czuć wtedy mocne wibracje więc nie katuje go (raz sprawdziłem). Chciałbym się zapytać czy jest jakaś jeszcze możliwość poprawienia jego osiągów. Jeżeli tak to prosiłbym o odpowiedź. I jeszcze jedna rzecz. Czy można do niego wstawić cylinder 72ccm? Rozmawiałem o tym z wujkiem ( mechanikiem) ale on coś mówił że wał nie może nie wytrzymać. Czy to prawda?
Pozdrawiam Paradise ;)

Syrek - 2012-06-29 17:38:49

Można wstawić. Kupujesz poprostu zestaw ze wzmocnionym wałem i tyle. Są do tego silniczka zestawy nawet 110ccm właśnie ze wzmocnionym wałem (o ile myśle o właściwym modelu, poziomy 139fmb zgadza się?)

GumiŚ - 2012-06-30 20:41:52

Spokojnie bez wału możesz wkładać 72ccm, na forum Routera WS (ma ten sam silnik) wkładają 72ccm bez niczego i jest ok.

Paradise - 2012-07-01 09:27:47

No wiesz, wole być bardziej ostrożny więc lepiej z tym wzmocnionym wałkiem by się kupiło. To nic nie zmienia prócz ze jest wytrzymalszy i cena ?

Rayman2000 - 2013-05-08 23:22:45

Docieranie powinno do 80km przebiegu nie przekraczac 5 tys obr/min. Hamowanie silnika bez wciskania rączki sprzęgła natiomast pomaga w likwidacji materiału po dotarciu. po 80 km mozna, a nawet zalecane jest w czasie jazdy wachlowanie manetką gazu, dając silnikowi wiecej mocy (w granicach rozsadku) aby przyzwyczail sie do ładnego wchodzenia na wysokie obroty. Z czasem kazdy uzytkownik Benzera zauwazy, ze przy wlasciwej procedurze docierania motorek bedzie jezdzil szybciej - bez wielkiego wysilku. Osobiscie polecam zmiane cylka na min. 72 ccm, wymiane głowicy, gaznika. Serwisowy model zbyt muli.

Randall_ - 2014-11-29 00:07:18

A że sobie tu trafiłem, to się wypowiem w kwestii docierania :)
1. Nie przesilamy silnika podczas docierania (mowa o jeździe w 2 zabronione, i męczenia Astonka pod górkę)
2. częsta jazda na 4 biegu nie jest wskazana, lepiej używać 3 i jeździć swobodnie nie przeginać z obrotami, czyli jak słusznie Rayman2000 wspomniał 5 tys obr/min i nie przekraczając zbytnio prędkości 50 km.
3. Najlepiej docierać w chłodne dni żeby silnik zbytnio się nie nagrzewał, w trakcje docierania silnik musi mieć jak to nazwę dosłownie luz, czyli zero oporu nie może się męczyć i zero dużej temperatury najlepiej docierać przy temperaturze +10 +15 ja docierałem swego jesienią :).
4. Najważniejsze docierać do osiągnięcia 1000km nie jak niektórzy twierdzą 500km wystarczy, po 300km koniecznie zmienić olej na Motul albo inny ważne aby był 10W40.
5. Co do jazdy w 2 to najlepiej rozpoczynać po przejechaniu do około 1200km bo wtedy mamy pewność że silnik jest dotarty.
6. Wracając do 2 punktu 4 biegu można zacząć używać, tak gdzieś po przejechaniu 70/80km.
Żeby nie było ja tak robiłem, wiem to z własnego doświadczenia, i nie mam po takim docieraniu problemów z Astonkiem. Pozdrawiam.

www.berlin-hotel.pl Oтeли Фахардо